راه اندازی کسب و کار اینترنتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 7 ارديبهشت 1397
بازدید : 1
نویسنده : امیرحسین جلالی

به عقیده برخی کارشناسان، در کشورهای جهان اول تقریباً اینترنت از کسب و کارهای اینترنتی اشباع شده است (البته همیشه ایده های جدید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد) و به نوعی راه اندازی کسب و کار اینترنتی در این کشورها بسیار سخت است. تقریباً همه مردم آمریکا و اروپا کارهای خودشان را از طریق اینترنت انجام می دهند و از سمت دیگر صاحبان کسب و کارها نیز سود بالایی نصیبشان می شود. اما در ایران متأسفانه یا خوشبختانه هنوز این اتفاق نیفتاده است و کسب و کارهای اینترنتی به نوعی کسب و کار مدرن یا جدید تلقی می شوند. همه می دانند که استفاده از اینترنت برای برطرف کردن نیازهای انسان به زودی در سراسر دنیا اتفاق خواهد افتاد، چیزی که در ایران هنوز اتفاق نیفتاده است. بازار کسب و کار اینترنتی ایران تازه و دست نخورده است و آینده روشنی در انتظار آن است. حتی شرکت های خارجی مانند راکت اینترنت از این فرصت استفاده کرده اند و به سرمایه گذاری روی کسب و کارهای اینترنتی ایران پرداخته اند.

چرا کسب و کار اینترنتی؟

فرصت برای شما بسیار مناسب است. بازار کسب و کار اینترنتی ایران در ابتدای راه است و خلأهای زیادی دارد. خوشبختانه امروزه در ایران استفاده از خدمات اینترنت فرهنگ سازی شده است و شما می توانید یکی از این خلأهای موجود در بازار را شناسایی کنید و برای برطرف کردن آن، راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان را شروع کنید.

از طرفی دیگر در کسب و کار سنتی شما وابسته مکان خاصی هستید و بازار کوچکی را در اختیار دارید و از طرف دیگر وابسته به زمان خاصی هستید و نمی توانید ۲۴ساعت روز به فروش یا سرویس‌دهی بپردازید. اما امروزه دیگر در همه‌ی خانه‌ها اینترنت پیدا می شود و به لطف گوشی های هوشمند در جیب همه ی مردم اینترنت وجود دارد که این اتفاق نشان دهنده یک بازار گسترده برای کسب و کار اینترنتی است. در کسب و کار اینترنتی شما یک جامعه چند میلیونی از مشتریان را در اختیار دارید و در همه‌جا و همه‌حال (حتی شب‌ها که خواب هستید!) کسب و کار شما در حال خدمت‌رسانی به مردم و کسب درآمد برای شماست.

چگونه راه اندازی کسب و کار اینترنتی را شروع کنیم؟

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی لازم است یکسری مراحل را به ترتیب طی کنید. اکنون می خواهیم این مراحل را به صورت خلاصه وار برای شما بیان کنیم تا این مسیر برای شما روشن شود.

۱-نوشتن طرح مدل کسب و کار

نوشتن مدل کسب و کار - راه اندازی کسب و کار اینترنتی

شاید این جمله را شنیده باشید که ۹۰درصد کسب و کارهای اینترنتی در همان سال اول شکست می خورند و با خود گفته باشید که « راه اندازی کسب و کار اینترنتی ریسک بالایی دارد». نترسید! اتفاقاً راه اندازی کسب و کار اینترنتی یکی از راحت ترین و کم ریسک ترین کارها است به شرط داشتن یک طرح کسب و کار قوی و شفاف.

ما به بررسی تعدادی از این ۹۰درصد کسب و کارهای شکست خورده پرداختیم و در نهایت به یک نکته رسیدیم. هیچ کدام یک از این کسب و کارها طرح کسب و کار جامع و شفافی نداشتند یا به عبارتی نمی دانستند چرا کسب و کار اینترنتی را شروع کرده اند؟ چطور ادامه بدهند؟ و قرار است به کجا برسند؟

این سه سؤال چکیده طرح کسب و کار هستند. در طرح کسب و کار باید همه اطلاعات لازم برای شروع، ادامه مسیر و رسیدن به هدف در کسب و کار را با تحقیق و مطالعه ذکر کنیم. در راه اندازی کسب و کار اینترنتی، نوشتن طرح کسب و کار اولین قدم است و اگر اولین قدم را اشتباه بردارید تا انتهای راه اشتباه می روید. در این طرح به سؤالاتی مانند سؤالات زیر باید پاسخ بدهید:

  • چرا کسب و کار خود را شروع کردم؟
  • چه محصولی می خواهم عرضه کنم؟
  • از چه طریق این محصول به دست مشتری می رسد؟
  • آیا ایده من خوب است و مشتری بابت آن پول پرداخت می کند؟(اعتبارسنجی)
  • استراتژی راه اندازی و مدیریت سایت من چگونه است؟(وبمستری)
  • استراتژی تبلیغات و ورود به بازار کسب و کار من چگونه است؟
  • چه حجم از بازار را می توانم بگیرم؟
  • و…

همان طور که گفتیم نوشتن طرح کسب و کار یکی از مهم ترین قدم ها است و شاید یکی از سخت ترین مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشد. برای اتمام نوشتن آن عجله نکیند و از ایده پردازی غافل نشوید. نوشتن طرح کسب و کار ممکن است هفته ها و ماه ها و حتی سال ها زمان ببرد! هرچه بیشتر برای طرح کسب و کار خود وقت بگذارید طرح قوی تری دارید و ریسک راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما پایین تر است.

۳-ساخت سایت

ساخت سایت - راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اگر برای کسب و کار خود طرح خوبی نوشته باشید در این مرحله و مراحل بعدی کار آسان تری دارید. اکنون می دانید که قرار است چه محصولی عرضه کنید و به چه سایتی نیاز دارید.

در این مرحله دو راه پیش روی خود دارید. اول اینکه می توانید ساخت و طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید و دوم اینکه خودتان ساخت سایت را بر عهده بگیرید.

بسیاری از کاربران گزینه اول را انتخاب می کنند و ترجیح می دهند ساخت سایت خود را به شرکت ها بسپارند و خودشان را وارد مسائل فنی نکنند. در صورتی که نمی دانند ساخت سایت چقدر آسان و کم هزینه است. وقتی شما طراحی سایت خود را به یک شرکت یا شخص می سپارید خودتان از فرایند ساخت آن اطلاعی پیدا نمی کنید و ممکن است در اواسط راه به مشکل بخورید. همیشه به آن فرد یا شرکت برای انجام کوچک ترین تغییرات در سایت نیاز خواهید داشت. تغییراتی مانند تعویض متن یا عکس یک قسمت از سایت یا حتی قرار دادن یک سبزه در زیر لوگو به مناسبت عید! و از طرفی هزینه های زیادی هم باید بپردازید. هزینه‌ای که در کم ترین حالت ممکن و به شرط با کیفیت بودن کار حداقل ۴میلیون تومان است.

شاید در این لحظه بگویید « یادگرفتن برنامه نویسی و طراحی سایت بسیار زمان بر و سخت است» اما باید بدانید که امروزه با ظهور یکسری ابزار جدید برای ساخت، سایت دیگر نیاز به دانستن زبان های برنامه نویسی نیست. به راحتی و در کم ترین زمان ممکن می توانید ساخت سایت را یاد بگیرید و بدون حتی یک خط برنامه نویسی سایت خود را راه اندازی کنید. از طرف دیگر هزینه ساخت سایت شما تقریباً هزار درصد کاهش می یابد! اگر خودتان دانش ساخت سایت را داشته باشید حتی با ۱۰۰هزار تومان هم می توانید یک سایت با کیفیت بسازید و در اجرا کردن ایده های خود در سایت هم، آزادی عمل بیشتری داشته باشید

منبع: مهندس وب | کسب و کار اینترنتی به زبان ساده




:: برچسب‌ها: کسب و کار اینترنتی , کسب و کار آنلاین , راه اندازی کسب و کار اینترنتی , کسب درآمد از اینترنت ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش کسب و کار اینترنتی و آدرس kasbokareonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com